אף חדש עבור עיישה


אף חדש עבור עיישה

עיישה מוחמדזי בת ה- 19 התפרסמה בכל רחבי העולם, לאחר שהתמונה של פניה המעוותות ללא אף הופיע על השער של מגזין "Time". הבחורה הצעירה הזאת, שבעלה חתך את אפה ואוזניה - הפכה לסמל של דיכוי נשים באפגניסטן. היא ברחה מהמדינה השסועה בקרבות, ושלוש שנים לאחר מכן קיבלה פנים חדשות וחיים חדשים. התמונות שתראו יכולות להיות קשות לצפייה.

היום, 3 שנים מאוחר יותר - הפצעים של עיישה נרפאים, אבל היא לעולם לא תשכח את מה שעבר עליה.
-  "כל יום, בעלי ומשפחתו התעללו בי והרביצו לי. באופן נפשי ופיזי. ואז זה הפך לכל כך בלתי נסבל, שברחתי", - מספרת האישה הצעירה.

-  "תפסו אותי, והכניסו לכלא לתקופה של חמישה חודשים. כשיצאתי, השופט שלח אותי בחזרה לבעלי. באותו הלילה, לקחו אותי אל ההרים וקשרו את ידיי ורגליי. הם אמרו שבתור עונש יחתכו לי את האף והאוזניים. ואז הם התחילו להוציא לפועל את העונש".

כיום, עיישה מתגוררת בארצות הברית עם משפחתה החדשה, שדואגת לה כאילו היא בתם.
-  "אני רוצה לומר לכל הנשים שסובלות ממכות והשפלות – תהיו חזקות! לעולם אל תוותרו ואל תאבדו תקווה".

לראשונה, סיפורה של עיישה התפרסם באוגוסט שנת 2010, במגזין "Time", שפרסם תמונה מחרידה של הבחורה ללא אף, על עמוד השער.

בגיל 12, אביה של עיישה הבטיח למסור אותה ללוחם "טליבאן" בתור תשלום חוב. משפחתו לא התייחסה אליה כאל אדם, והיא נאלצה לישון באסם עם בעלי החיים.

אבל כאשר עיישה ניסתה לברוח, היא נתפסה וחתכו לה את אפה ואת אוזניה. לאחר מכן השאירו אותה למות בהרים, אבל היא הצליחה לזחול לביתו של סבה.

-  "כשחתכו לי את האף והאוזניים - אבדתי את ההכרה. באמצע הלילה התעוררתי, והרגשתי כאילו יש לי מי קרח בתוך האף. פקחתי את עיניי, אבל לא יכולתי לראות שום דבר בגלל הדם שכיסה את פניי".
אביה, בעזרתו של ארגון צדקה - הצליח להבריח אותה מהמדינה. בארה"ב, הרופאים במשך 10 שבועות ניסו להציל את פנייה.

הרופאים הכניסו כרית סיליקון מתנפחת מתחת לעור שעל המצח של הבחורה, ומלאו אותה בהדרגה בנוזל כדי להרחיבה ולקבל יותר רקמות עור להשתלה נוספת. הם גם היו צריכים לקחת רקמות מידה ולהשתילם בפניה.

עיישה עברה מספר התמוטטויות עצבים, למרות העובדה שערגון הצדקה "נשים בעולם לנשים אפגניות" עזר לה ותמך בה.
16 חודשים לאחר שהגיעה עיישה לארה"ב, היא עברה לגור במרילנד, שם דואגים לה ההורים המאמצים שלה – מאטי וג'מילה ארסעלה. בבית חיה גם בתם בת ה- 15, שהתחברה במהרה עם אחותה הגדולה החדשה.

בחודש דצמבר, עיישה עברה ניתוח רביעי, שנמשך 8 שעות. המנתח אמר שהניתוח – זה שלב אמצע בדרך לשחזור של הפנים של הבחורה.

בתמונה זו, עיישה בבוורלי הילס באוקטובר שנת 2010 (עם אף תותב). החלק העיקרי של הניתוחים באף כבר מאחוריה, ומה שנשאר זה מספר ניתוחים קוסמטיים כדי לתת לאף צורה חדשה ולהפוך אותו לטבעי ככל האפשר. רק לאחר מכן, האישה הצעירה תתחיל לעבור ניתוחים באוזניה.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> אף חדש עבור עיישה